Portal dla ludzi aktywnych

Ambicje sportowe i progresja wyników

walka-o-poziom-motywacji
Walka
o kolejny poziom. Ambicje sportowe i progresja wyników.

Oglądałeś film pt.: „Rocky”? Założę się, że tak, a nawet jeśli nie, tytuł ten zapewne nie jest ci obcy i słyszałeś o nim nie raz. Mnie w tym filmie urzekło jedno – pasja, zaangażowanie, wola walki i poświęcenie. Tak, to są czynniki ambicji sportowej. Kiedy zaczynasz trenować czy to kulturystykę, czy inne sporty, albo nawet w momencie, gdy zabierasz się za cokolwiek, zawsze staraj się być najlepszy w tym co robisz. Niech to dla ciebie będzie wyzwaniem, wyzwaniem do osiągnięcia twojego sportowego maksimum.

Będąc w klubie fitness jako trener, często zauważam osoby, który trenują już od jakiegoś czasu, jednak nie widzę u nich żadnego efektu treningowego. Podchodzą do mnie, pytają się, dlaczego tak jest, że oni trenują, a nie wyglądają jak kulturyści z popularnych czasopism? Obserwując ich, zauważam iż przez wiele tygodni stosują dokładnie takie same obciążenia, tak samo długie przerwy między seriami, które często zajmują po prostu rozmową z innymi klubowiczami, a cały trening nie przypomina nic z treningu siłowego, a raczej bazarkowe plotkowanie. Musicie zrozumieć, że aby cokolwiek osiągnąć, musicie wyznaczyć sobie cel i z treningu na trening dawać z siebie co raz więcej. Nie wystarczy przyjść i powiedzieć jestem, trzeba jeszcze być.

Aby twój trening był efektywny:

  • wyznacz swój cel
  • ułóż wraz z trenerem plan treningowy
  • bądź systematyczny
  • bądź cierpliwy
  • skrupulatnie trzymaj się planu i z treningu na trening staraj się zrobić o jedno powtórzenie więcej
  • nie zrażaj się porażkami
  • jak coś ci nie wychodzi, pamiętaj, jutro też jest dzień!

ambicje-sportowe

Motywacja

Motywacja jest jedynym kluczem do sukcesu. Wszystko rodzi się w głowie, ciało jest tylko podmiotem twojego umysłu. Aby czerpać ciągłą motywację podczas treningu powinieneś zadbać aby trening ten nie był nudny. Jeśli coś ci nie sprawia przyjemności, nie ma opcji abyś przeszedł na wyższy level. Zmieniaj ćwiczenia, zmieniaj trening, ułóż swoją ulubioną playlistę muzyczną, a może po prostu kup koszulkę treningową z napisem „dasz radę !”. Pomyśl sobie ile korzyści zapewnia ci regularny i systematyczny trening. Zdrowe ciało, zdrowy umysł, większe mięśnie, mniej tłuszczu, większa pewność siebie, więcej energii, lepszy sen, więcej testosteronu, no i to spojrzenie kobiet na twoje wymodelowane ciało! O to ci przecież chodziło, czyż nie?

Nie myśl sobie, że dieta podczas treningowych zmagań może być dla ciebie katorgą. Jedzenie to nagroda. To nie ma być głodówka, tylko odpowiednio ułożona zdrowa dieta przez dietetyka. Uwierz mi, że dobra dieta nie polega na jedzeniu 24 godziny na dobę ryżu i kurczaka. Powinna być obfita w owoce, warzywa, orzechy, czy nawet gorzką czekoladę! Grunt to wiedzieć, które produkty posłużą ci za budulec dla twoich mięśni, oraz które dodadzą ci energii do codziennych zmagań.

Świetnym bodźcem do przejścia na wyższy poziom treningowy jest partner do treningów, bądź trener. Podczas treningu z partnerem doświadczacie czegoś w rodzaju rywalizacji. Każdy chce być lepszy od drugiego, albo też chce pokazać, ze skoro ty możesz, to mogę i ja. Siłą rzeczy dokładacie większy ciężar, bądź wykonujecie więcej serii. Nic też tak nie motywuję jak okrzyk partnera w styluambicje-sportowe „dasz radę!”. To samo tyczy się treningu z trenerem. Tutaj jednak motywacją będzie dla ciebie twój trener jako wzorzec. Dobry trener nie chodzi za tobą i nie mówi „rób to, zrób tamto”, dobry trener motywuje, nagradza i dopinguje swojego podopiecznego. Może jesteś typem leniwca i potrzebujesz przysłowiowego bata nad sobą? Jeśli nie jesteś wstanie sam zanotować progresu w ćwiczeniach, może warto się nad tym zastanowić.

I na koniec, twoim motywatorem jesteś ty sam. Stań w lustrze, napnij bicepsy, widzisz? Trzy miesiące temu nic tam nie było, a teraz ? A może być jeszcze lepiej !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *