Portal dla ludzi aktywnych

Klatka piersiowa wyciskanie sztangi na prowadnicy sztangi (maszynie Smitha) – leżąc na ławce skośnej głową w górę

1
Cel: Rozwój mięśni klatki piersiowej i obręczy kończyn górnych.

Pozycja wyjściowa: Leżymy tyłem na ławce skośnej głową w górę (kąt 30 – 45 stopni) – głowa, plecy i biodra powinny mieć kontakt z ławeczką. Całe stopy wsparte o podłogę. Ramiona ugięte w łokciach. Sztangę trzymamy w średnim uchwycie, czyli na szerokość barków stosując nachwyt. Opieramy sztangę na klatce piersiowej.

2

Ruch: Wyciskamy sztangę aż do wyprostu ramion, a następnie opuszczamy do pozycji wyjściowej.

Warianty i uwagi: Należy unikać wyginania lędźwi w „mostek”, mimo że takie ustawienie tułowia pozwala na podniesienie większego ciężaru. Powoduje ono jednak niefizjologiczne wygięcie kręgosłupa (szczególnie odcinka lędźwiowego).
Ćwiczenie jest prawie identyczne z wyciskaniem ze sztangą. Z tą jednak różnicą, że na maszynie Smitha siła musi być przyłożona idealnie w pionie. Wyciskając ze sztangą tor ruchu sztangi jest indywidualny dla każdego z nas. I prawie nigdy nie jest to pion, a prawie zawsze torem ruchu jest łuk.
Ćwiczenia może być wykonywane zarówno nachwytem jak i podchwytem, na ławeczce poziomej oraz skośnej – głową w dół i głową w górę. Można również stosować wszystkie rodzaje szerokości uchwytu: wąski, średni i szeroki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *