Portal dla ludzi aktywnych

Motywacja treningowa – znajdź swoją!

znajdź swoją motywację treningową

Motywacja to niezbędny składnik sukcesu treningowego. Jednak aby utrzymać ją na odpowiednim poziomie kluczowe jest znalezienie motywatorów. Okazuje się, że kobiety podchodzą do tej kwestii zupełnie inaczej niż mężczyźni.

Motywacja dla mężczyzn

Prawdopodobnie zależy Ci przede wszystkim na przyroście siły i lepszej „definicji” mięśni. Czeka Cię ciężka, żmudna praca nad poszczególnymi partiami ciała. Jednak wbrew pozorom efekty ćwiczeń siłowych pojawiają się relatywnie szybko – już po kilku treningach Twoje mięśnie będą silniejsze i bardziej napięte. I z pewnością to zauważysz.

stopka-boczna-do-motto TAKTYKA MAŁYCH CELÓW ŚWIETNIE SPRAWDZA SIĘ TEŻ PRZY KONTROLI POSTĘPÓW TRENINGU – ZWIĘKSZAJ WIĘC STOPNIOWO OBCIĄŻENIE LUB WYKONUJ WIĘCEJ POWTÓRZEŃ. 

Zobaczysz jak z tygodnia na tydzień będziesz mógł ćwiczyć ciężej i dłużej! Warto, żebyś doceniał te małe sukcesy i nie porównywał się ciągle do innych ćwiczących. Każda z osób, którą spotkasz na siłowni jest inna i znajduje się na różnym etapie ćwiczeń. Zawsze podążaj własną drogą i bądź konsekwentny.

2Motywacja dla kobiet

Podstawowym celem treningowym pań jest wyszczuplenie i wysmuklenie ciała. Z tego powodu kobiety najczęściej wybierają trening cardio – w nadziei, że wyczerpujące ćwiczenia spalą nadmiar tkanki tłuszczowej. W takim wypadku droga do sukcesu jest długa i wyboista – szczególnie jeśli w swoim planie treningowym uwzględniasz wyłącznie cardio.

Kobiety bardziej potrzebują motywacji zewnętrznejKobiety w zdecydowanie większym stopniu niż mężczyźni wymagają motywacji zewnętrznej. Stąd ogromna popularność portali społecznościowych dedykowanych dla odchudzających się pań. Przedstawicielki płci pięknej chętnie wybierają też ćwiczenia grupowe, ponieważ zajęcia sportowe to dla nich również wydarzenie towarzyskie.Spadek kilogramów i zmniejszenie obwodów ciała najłatwiej zauważyć… na zakupach. Dlatego eksperci zachęcają, aby osoby odchudzające się odwiedzały minimum raz w miesiącu sklepy odzieżowe – aby naocznie przekonać się, że upragniony rozmiar 36 jest już tuż tuż.Paradoksalnie główną przeszkodą w utrzymaniu reżimu treningowego jesteś Ty sam.

Każdy z nas powinien znaleźć własną metodę motywacji. Niektórzy zakładają w tym celu bloga, inni rejestrują się na specjalnych serwisach społecznościowych. Inni namiętnie przeglądają zdjęcia „success story” osób, którym udało się osiągnąć cel. Spora grupa osób do zachowania regularności ćwiczeń potrzebuje też pomocy trenera personalnego. Każdy, nawet pozornie najdziwniejszy, sposób na motywację jest dobry – jeśli tylko jest skuteczny.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *