Portal dla ludzi aktywnych

Odchudzanie – najczęstsze błędy

Odchudzanie

Unikanie słodyczy, produkty z zerową zawartością tłuszczu, skrupulatne kontrolowanie wagi… Dla idealnego wyglądu jesteśmy w stanie poświęcić wiele. Ale czy właśnie tak wygląda prawidłowe odchudzanie?

Odchudzanie bez planu

Odchudzanie – najczęstsze błędyPlan treningowy to podstawa, ale jego brak to niestety często spotykane zjawisko wśród osób rozpoczynających odchudzanie. Jeżeli chcemy odchudzać się zdrowo, musimy dokładnie rozplanować każdy dzień diety i ćwiczeń. Przez narzuconą sobie dyscyplinę łatwiej będzie nam kontrolować postępy oraz efektywność programu. Nie warto zatem kierować się zasadą „zaczynam od jutra”, ale podejść do tego profesjonalnie i skrupulatnie ułożyć plan działania – w pojedynkę lub z pomocą doświadczonej osoby.

Dieta bez aktywności fizycznej

Odchudzanie bez aktywności fizycznej to również najczęściej popełniany błąd. Wydaje nam się, że wystarczą nam same zdrowe sałatki i picie wody. Nic z tego. Bez zachowania minimum ruchu nie pobudzimy znacznie swojego metabolizmu, a poza tym, mimo utraty wagi, nie będziemy wyglądać atrakcyjnie. Nikt chyba nie marzy o tym, aby jego ciało było tylko skórą i kośćmi. Dobrze jest zatem poświęcić 30 minut dziennie na trening. Nie muszą być to skomplikowane ćwiczenia, ale zwykły jogging, przysiady czy też jazda na rowerze.

Produkty light

Wiadomo, że naszym najważniejszym celem jest spalanie tłuszczu. Dlatego wybieramy produkty typu light, myśląc, że dzięki nim zmniejszymy wielkość tkanki tłuszczowej. Tymczasem takie produkty może i nie zawierają tłuszczu, ale mimo to są bogate w kalorie przez zawartą w nich sól. Przy tym są mało pożywne, zatem organizm właściwie nie ma czego spalać, czego efektem jest spowolniony metabolizm. Nie warto więc opierać całej diety na tego rodzaju produktach.

Brak węglowodanów

 

Odchudzanie – najczęstsze błędyPierwsza zasada diety – eliminujemy słodycze. Ciągle słyszysz o tym, że węglowodany są złe i musisz unikać ich jak ognia. Tymczasem dieta niskowęglowodanowa nie jest skuteczna na dłuższą metę. Po zakończonej kuracji możesz szybko znów przybrać na wadze. Dlatego musisz w swojej diecie uwzględnić węglowodany, oczywiście z umiarem, ale bardzo ważne jest, byś dzięki nim zapewniał swojemu organizmowi energię!

Rezygnacja z jedzenia

Od eliminacji słodyczy do głodówki krótka droga. Niestetyodchudzanie wielu kojarzy się po prostu z niejedzeniem. Posiłki traktujemy jako wroga numer 1, więc wolimy rezygnować z nich na rzecz szczupłej sylwetki. Taka postawa jest nie tylko błędna, ale i niebezpieczna. Organizm będzie domagał się jedzenia i jeśli się złamiesz, możesz zacząć jeść bez ograniczeń. Z kolei jeśli będziesz trwał w głodówce, możesz całkowicie wyniszczyć organizm i doprowadzić się do choroby. Pamiętaj zatem, że odchudzanie to zdrowe odżywianie!

Złe określenie celu

Określenie celu jest bardzo ważne, ale jeżeli na początku odchudzania zakładasz zrzucenie 10 kilogramów, możesz ponieść porażkę. Codzienna kontrola wagi nie jest wskazana, ponieważ brak efektów na samym starcie wywołuje brak motywacji do kontynuowania odchudzania. Postaw sobie cele krótkoterminowe, np. 1-2 kg w miesiąc i schowaj wagę! Wyciągnij ją dopiero po upływie wyznaczonego terminu. Wynik diety na pewno zaskoczy cię pozytywnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *