Portal dla ludzi aktywnych

Sposoby utrzymywania uwagi i motywacji na celu

Jaki jest cel i motywacja osób trenujących? Większość deklaruje, że ćwiczy dla zdrowia, ale jeśli dopytamy wnikliwie, okazuje się, że zawiera się w tym także:

  • Ładna sylwetka (zdrowy wygląd)
  • Szczupła sylwetka (trening dla zrzucenia kilogramów)
  • Zwinne ciało
  • Sprawne i wydajne ciało
  • Atrakcyjny wygląd

Dla wytrwania w treningu i osiągania rezultatów potrzebne są cele i motywacja. Zatem, jak poradzić sobie, gdy dotyka nas tzw. „kryzys” w trakcie naszej drogi do lepszej sylwetki? Poniżej najprostsze sposoby utrzymywania uwagi i motywacji na celu.

1. Pomyśl, przypomnij sobie lub wyobraź jak dobrze będziesz czuć się po treningu.

I nie tylko dlatego, że będziesz miał go już za sobą, ale dlatego, że w jego trakcie spalisz mnóstwo kalorii. Intensywne treningi wyzwalają endorfiny, dzięki którym poprawia się nasze samopoczucie.

2. Zadbaj o to, aby ćwiczenia były dla Ciebie przyjemnością.

Znajdź dla siebie najodpowiedniejszą aktywność. Jeśli nudzi Ci się siłownia, zapisz się na zajęcia fitness, idź popływać, wskocz na rower. Nie rób tego, czego nie lubisz, tylko z tego powodu, że inni to robią. Dzięki temu zaczniesz odczuwać przyjemność z treningów, przez co wzrośnie chęć do działania i wytrwałość w dążeniu do postawionego sobie celu.

3. Utrzymuj ze sobą myśl, że tracisz kalorie i zyskujesz sprawne ciało.

4. Liczy się tu i teraz. To czas tylko i wyłącznie dla Ciebie.

Mimo, że podczas ćwiczeń męczysz się, tak naprawdę są one czasem skupienia, koncentracji i bycia ze samym sobą – bez trapiących nasze głowy „pilnych” spraw i telefonów do wykonania.

5. Czytaj blogi osób, które ćwiczą oraz tych, którzy sami osiągnęli sukces.

To idealny sposób, by codziennie dostawać dawkę motywacji, a nawet za pomocą forum podzielić się swoimi doświadczeniami, małymi i dużymi sukcesami.

6. Wizualizuj efekty swojego treningu

Zobacz siebie za miesiąc lub dwa.

7. Nagradzaj się!

Szczególnie podczas spadków motywacji. Np. za każdy stracony kilogram – prezent.

8. Dodaj sobie energii w ciągu dnia.

sposoby-utrzymania-motywacjiNawet jeśli to nie jest Twój dzień i wydaje Ci się, że nie masz siły na nic, idź na trening. Dzięki niemu poziom energii i zadowolenia wzrośnie i jeszcze przez kilka godzin po aktywności będziecie pobudzeni i pełni sił. Jest to najprostszy sposób na pozbycie się zgromadzonego w ciągu całego dnia napięcia.

9. Pomyśl o treningu jak o formie redukcji stresu.

Intensywny wysiłek fizyczny działa zbawiennie na nasz umysł.

10. Znajdź kompana do ćwiczeń.

Będziecie się wzajemnie motywować, wspierać, ale i kontrolować Wasze postępy.

11. Na niektórych motywująco działa nowy sprzęt i ubrania treningowe.

12. Jeśli interesuje Cię redukcja wagi – wybierz zajęcia w grupie.

Dzięki takiej formie ćwiczeń poznasz ludzi, którzy tak samo jak Ty, chcą zrzucić zbędne kilogramy i potrzebują motywacji. Uczęszczając na takie zajęcia tworzy się nie tylko grupa fitnessowa, ale i grupa wsparcia.

13. Nie pozwól, by pojawiały się wyrzuty sumienia.

Jeśli zrezygnujesz z treningu, czy zjesz coś „zakazanego” pojawią się pretensje do samego siebie i spadek motywacji, bo uważasz się za przegranego.

Pamiętajcie, że każde działanie, które świadomie podejmujemy i wybieramy ma znacząco większe szanse na realizację. Strach i odgórny przymus (bo inni tak robią) nie są najlepszymi doradcami. Z upływem czasu zaczynamy szukać wymówek, usprawiedliwień i rezygnujemy z aktywności czy racjonalnego żywienia.

Zatem warto poświęcić uwagę temu, co jest dla nas ważne, jaki jest prawdziwy cel (za którym idzie motywacja) i krok po kroku go realizować, bo najważniejsze jest bycie konsekwentnym i cierpliwym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *