Portal dla ludzi aktywnych

Trening siłowy w trakcie choroby

trening w trakcie choroby

Sport to zdrowie – mówi przysłowie, lecz czy jest w tym 100% prawdy? Czy trening siłowy może pomóc nam w trakcie choroby, a może wręcz przeciwnie? Dla osób zaangażowanych w trening siłowy przerwa w ćwiczeniach jest opcją wręcz niemożliwą. Co zatem zrobić, gdy dopadają nas objawy przeziębienia i grypy? 

Trening siłowy a objawy choroby

Wielu z nas tak bardzo uwielbia trening siłowy, że nie wyobraża sobie wakacji od ćwiczeń.trening w trakcie choroby Dobrą wiadomością jest to, że w trakcie choroby można trenować, ale tylko wtedy, gdy jest to delikatne przeziębienie. Można zatem chwytać za sztangę, gdy dokucza nam katar, kaszel, ból głowy czy gardła. Powinniśmy jednak zdecydować się na trening w domu. Przede wszystkim po to, aby nie zarazić połowy osób na siłowni, a także aby uniknąć kontaktu z zimnym powietrzem i niską temperaturą na dworze. Co więcej, należy wykonywać mniej intensywne ćwiczenia. Nasz organizm jest osłabiony, zatem nie będzie mógł zdobyć się na wykonanie takiego wysiłku jak zwykle. Jeżeli poczujemy, że w trakcie treningu kaszel, katar i bóle się nasilają, powinniśmy natychmiast przerwać ćwiczenia.

Niestety, jeżeli zaobserwujemy u siebie poważniejsze objawy, takie jak ból brzucha, dreszcze, obolałe mięśnie – powinniśmy całkowicie odpuścić sobie trening. W takim przypadku ćwiczenia mogą nam wręcz zaszkodzić i dłużej będziemy wracać do formy.

2Antybiotyki podczas treningu

Podczas kuracji antybiotykowej zabronione jest wykonywanie treningów siłowych. Nawet już po wybraniu całej przepisanej dawki leków, dobrze jest odczekać około tygodnia lub dwóch zanim wróci się na salę treningową. Powrót do ćwiczeń powinien odbywać się spokojnym tempem, o ile oczywiście pozwoli na to lekarz. Stosowanie antybiotyków znacznie osłabia nasz organizm, gdyż wraz z chorobotwórczymi bakteriami zniszczeniu ulega także naturalna flora. Trening siłowy również przyczynia się do eliminowania komórek układu odpornościowego oraz obniża skuteczność tych, które niszczą substancje chorobotwórcze w naszym ciele. Połączenie antybiotyków z treningiem to zatem najgorsze, co można zrobić dla swojego organizmu.

3Regeneracja organizmu a nawroty choroby

Często przeceniamy zdolności naszego organizmu do regeneracji, trening w trakcie chorobya po chorobie chcemy wrócić do normalnego trybu ćwiczeń. Jednak bez 100% pewności, że jesteśmy całkowicie zdrowi, nie powinniśmy wznawiać treningów. Niedoleczone infekcje szybko dadzą o sobie znać i z powrotem położą nas do łóżka. Często choroba jest oznaką przetrenowania, dlatego ważne jest, aby zapewnić swojemu organizmowi dostateczną ilość czasu na odzyskanie energii, a także zmniejszyć ryzyko wystąpienia kontuzji.

4Powrót do ćwiczeń

Po dłuższej przerwie lepiej jest zacząć od treningu siłowego na małych obciążeniach, czyli ok. 50-60% tych, na których ćwiczyliśmy przed chorobą. Powinniśmy również ograniczyć ilość ćwiczeń i serii. Stopniowo, rozkładając to w czasie, możemy zwiększać obciążenie, dzięki czemu unikniemy kontuzji po chorobie i przyzwyczaimy ciało do wysiłku fizycznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *