Portal dla ludzi aktywnych

Zawartość BCAA w odżywce białkowej cz.II

Zawartość BCAA w odżywce białkowej

W tym artykule dowiesz się, jaką zawartość BCAA zawierają białka konopi, milk protein, białka sojowe oraz popularne odżywki białkowe

7Białko konopi a BCAA

Białko konopi jest pełne i zawiera edestyny w ilości ​​około 65% białka oraz albuminę konopi (około 35%). Białko wytwarzane z nasion konopi, dociskane jest do ekstrakcji oleju na zimno. Wyciśnięte mączki z konopi mieli się na zimno w celu oddzielenia białka. Białko konopi jest bogate w aminokwasy rozgałęzione (BCAA), argininę, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) i błonnik. Ze względu na zawartość tłuszczu i włókien, białko z konopi należy stosować przed snem i między posiłkami.

8Łączne korzyści białka z serwatki, kazeiny i jaj oraz soi

Zawartość BCAA w odżywce białkowejPonieważ wszystkie białka dostarczają indywidualnych korzyści, najlepiej, jeśli można sobie na to pozwolić, kupując pojemniki z serwatką, kazeiną lub mlekiem, jajami, soją, a nawet proszkiem z białka konopi. Należy wymieszać białka serwatki, jaj i soi w stosunku 1:1:1, oraz przyjąć 20-40 gramów (g) (1:59 normalnej miarki) z samego rana, aby zatrzymać katabolizm, który miał miejsce w nocy. Powinno się spożywać mieszankę białka przed i po treningu. Przed snem mix kazeiny lub białek mleka w proszku z proszkiem białka konopi należy spożyć w ilości 20-40 g, tak aby zapewnić stały dopływ aminokwasów do organizmu. Chodzi o to by zapobiec rozpadowi białek mięśniowych, gdy się śpi. Można również skorzystać z tej mieszanki między posiłkami, gdy się wie, że następny posiłek nie będzie spożywany przez kilka godzin.

9Różne rodzaje białka, czas spożycia i najlepsze korzyści

RÓŻNE RODZAJE BIAŁKA CZAS SPOŻYCIA NAJLEPSZE KORZYŚCI
Kazeina

-Przed snem.

-Pomiędzy posiłkami.

-Powolne trawienie.

-Zmniejsza katabolizm białek.

Serwatka

-Pierwsza rzecz rano.

-Przed ćwiczeniami.

-Po ćwiczeniach.

-Bogata w BCAA.

-Szybkie trawienie.

-Zwiększa syntezę protein.

Mleko krowie

-Przed snem.

-Pomiędzy posiłkami

-Korzyści z bogatej zawartości kazeiny i serwatki (jak powyżej).
Mleko kozie

-Pierwsza rzecz rano.

-Przed ćwiczeniami.

-Po ćwiczeniach.

-Relatywnie szybko trawione.

-Tolerowane przez osoby, które mają alergię na mleko krowy.

Jajo

-Pierwsza rzecz rano.

-Przed ćwiczeniami.

-Po ćwiczeniach.

-Szybko trawione.

-Bogate w aminokwasy zawierające siarkę.

Soja

-Pierwsza rzecz rano.

-Przed ćwiczeniami.

-Po ćwiczeniach.

-Bogate w glutaminę i argininę.

-Szybko trawiące.

-Posiadające efekt antyoksydacyjny.

Konopie

-Przed snem.

-Pomiędzy posiłkami.

-Bogate w BCAA i w argininę oraz w FFAs.

-Bogate we włókna.

Chociaż białko serwatkowe zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, to niezapewnione są one w równych ilościach. Dodając aminokwasy, takie jak glutamina, BCAA i argininę, wartości odżywcze tego białka zostają rozszerzone i wzmocnione. Dodatek aminokwasów do mieszaniny w serwatce jest przykładem takiego wzmocnienia.

Inne rodzaje ulepszeń, to takie jak np. dodanie cukrów i tłuszczów pokarmowych z białkiem i / lub dodanie witamin i minerałów.Jednak, w przypadku dodania tego rodzaju składników, produkty mogą nie być proszkami proteinowymi. Takie produkty są znane są jako Meal Replacements (zamiennik posiłku) lub Gainery i węglowodany.

10 Milk protein z BCAA

Milk Protein (Maxi-Milk) jest mieszanką białka przeznaczonego do wspierania wzrostu masy mięśniowej. Zawiera w swoim składzie mieszankę mleka odtłuszczonego i białka, które zawierają serwatkę i BCAA. Białko mleka jest doskonałe przy stosowaniu bezpośrednio po treningu.
Milk protein zawiera 7,5 g BCAA w porcji, z czego 3,3 g pochodzi z leucyny. Każda porcja zawiera 4,2 g glutaminy, czyli najobficiej występującego aminokwasu w organizmie. Również każda butelka zawiera 17.8g węglowodanów, z czego 16,5 g zawiera cukier, który naturalnie występuje w mleku. Białko mleka jest beztłuszczowe.

11Kombinacje produktów z białkiem jaj, mleka serwatki, ryżu , grochu i pszenicy z BCAA

Zawartość-BCAA-w-odzywce-białkowej__Białka mleka oferują  gotowy do picia koktajl, idealny do odzysku. Dla tych, którzy bardziej poważnie myślą o treningu poleca się dodanie Cyclone do codziennego odżywiania albo pomóc poprawić wielkość, siłę i moc mięśni. Na szczęście są produkty jajeczne – białkowe, ogólnie dostępne, w których można oddzielić żółtka i ugotować pianę, dzięki czemu można uzyskać białko jaja. Takie białko jest bogatym źródłem BCAA i argininy. Istnieje tylko jeden rodzaj proszku białkowego z jaja (Egg Protein Powder) i oczywiście są to białka. Należy spożywać go po treningu lub między posiłkami.

Białko mleka i serwatki a BCAA

Białko mleka uważa się za „kompletne” ponieważ zawierają wszystkie dziewięć niezbędnych aminokwasów, większość białek roślinnych (w tym fasoli i grochu, nasiona, orzechy, warzywa i ziarna) uważane jako „niekompletne”, a nawet białka roślinne, które są uważane za kompletne ale nadal mają niższy poziom BCAA w stosunku do mleka.
Mleko i serwatka w szczególności są bogate w leucynę w porównaniu z innymi białkami.

Białko ryżu i grochu i pszenicy a BCAA

Brązowy ryż i białko grochu zawierają około 19% i 18% BCAA. Te zawartości procentowe są porównywalne z białkiem kazeiny, które zawiera zwykle 20% BCAA. Białka roślinne zawierają także inne aminokwasy. Soja ma inne proporcje aminokwasów niż serwatka, posiada większą zawartość glutaminy i argininy. Chodzi tu o proteiny sojowe ADM (ADM, Decatur, IL). Glutamina na przykład może pomóc zapobiec pojawianiu się zmęczenia u sportowców.

Białko pszenicy jest bogate w glutaminę – prawie dwukrotnie jest go więcej niż w soi i serwatce – według przedsiębiorstwa MGP (Atchison, KS). W zeszłym roku firma wprowadziła Optein – hydrolizowane białko pszenicy przeznaczone do regeneracji mięśni po treningu. Białka grochu zawierają glutaminę, argininę i lizynę, jak twierdzi Neelesh Varde, PhD, starszy menedżer produktu Roquette (Keokuk, IA). Roquette dostarcza Nutralys -białko grochu, które jest wyizolowane (zawiera 85 % białka) i naturalnie jest bogate w BCAA ( 18%).

Białko ryżu a BCAA

Białko ryżu może czasem mniej bogate w lizynę, ale jest dostawcą AIDP ( City of Industry, Kalifornia). Niezbędne aminokwasy są przede wszystkim odpowiedzialne za stymulację anabolizmu białek mięśni u zdrowych osób w podeszłym wieku.

BCAA X-TANK z BCAA 2:1:1

BCAA X TANK jest wyjątkowo skuteczną formułą zawierającą kwasy rozgałęzione z grupą aminową (L-leucyna, L-izoleucyna i L-walina), w optymalnych proporcjach 2:1:1. Wykazują one silne działanie anaboliczne i stanowią niemal 40% suchej masy mięśniowej. BCAA X-TANK uzupełniono tauryną, L-tyrozyną i wit. B6, dzięki czemu jest bardziej skuteczny we wspieraniu procesów energetycznych, hamowaniu objawów zmęczenia i katabolizmie białek. BCAA X-TANK polecany jest jako uzupełnienie codziennej diety sportowca z BCAA, niezbędnej dla wzrostu i regeneracji mięśni.

Oxygen Sport BCAA 4:1:1

Zawartość BCAA w odżywce białkowejBCAA 4:1:1, w Oxygen Sport, łączy w sobie trzy aminokwasy rozgałęzione – leucynę, izoleucynę i walinę – w idealnych proporcjach, tak aby zmaksymalizować przyrost mięśni. BCAA 4:1:1 jest zalecanym dodatkiem dla wymagających sportowców, którzy pragną mieć więcej energii podczas treningów, a także zwiększoną masę mięśniową oraz przyspieszone procesy regeneracji po treningu.
Korzyści stosowania Oxygen Sport BCAA w proporcji 4:1:1 to:

Wysoka dawka leucyny (4:1:1)

  • -Aktywacja syntezy białek mięśni
  • -Szybkie zyski na masie mięśniowej
  • -Przyspieszenie regeneracji mięśni
  • -Eliminacja pozostałości przemiany materii
  • -Zapobieganie katabolizmowi
  • -Zwiększenie energii
  • -Farmaceutyczna jakość

UNS BCAA 8:1:1

UNS BCAA 8:1:1 ( stosunek L-Leucyna/L-Izoleucyna/L-Walina ) zapewnia:

  • -Wysoką zawartość leucyny w proporcji 8:1:1
  • -Wzrost wytrzymałości
  • -Zahamowanie katabolizmu i wspieranie anabolizmu
  • -Przyspieszenie regeneracji

With MusclePharm’s BCAA 3:1:2

Z MusclePharm z BCAA w stosunku 3:1:2, uzyskano kompleks aminokwasów z rozgałęzionym łańcuchem, który nie tylko dostarcza potrzebnych składników, ale daje dokładnie to, czego potrzebuje organizm. Z idealną mieszanką L-leucyny (3 g na porcję), L-waliny (2 g) i L-izoleucyny (1 gram), należy dostarczyć BCAA przed i po treningu. To idealne połączenie BCAA zmniejsza uszkodzenia w mięśniach, pobudzając rozwój mięśni, zwiększenie beztłuszczowej masy ciała, a nawet pomaga w utracie tłuszczu.

I część artykułuznak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *